Brak kworum

 

Niedawno pisałem o rządowym projekcie ustawy mającej zlikwidować możliwość tzw. awansu poziomego sędziów (szczegóły tutaj). Okazuje się, że opisywany projekt ustawy nie został przyjęty przez Sejm z powodu braku kworum (w głosowaniu wzięło udział jedynie 227 posłów, szczegóły tutaj).

 

W związku z tym powstała ciekawa sytuacja: nowelizacja miała zostać przyjęta przed 01 lipca 2008r (dlatego właśnie zdecydowano się na procedowanie w  trybie pilnym). Obecnie dla dotrzymania tego terminu konieczne byłoby: uchwalenie omawianej ustawy na następnym posiedzeniu Sejmu (25-27 czerwca 2008r). Później w trybie ekspresowym ustawą musiałby się jeszcze zająć Senat (jego posiedzenie odbywa w dniach 25-26 czerwca). Problem polega jednak na tym, że nawet po uchwaleniu ustawy przez Sejm i Senat jednego dnia (25 czerwca 2008r), pozostaje jeszcze Prezydent, który na podpisanie ustawy uchwalonej w trybie pilnym ma 7 dni. Czerwiec ma 30 dni więc jeśli Prezydent zechce poczekać z podpisaniem ustawy do samego końca tego terminu, to okaże się, iż ustawa wejdzie w życie po 01 lipca 2008r. A oczywiście oprócz podpisu Prezydenta konieczne jest jeszcze opublikowanie podpisanej ustawy w Dzienniku Ustaw…

 

 

Oczywiście można sobie wyobrazić scenariusz polegający na tym, że Marszałkowie Sejmu i Senatu zmieniają już ustalone terminy posiedzeń – po to aby ustawa została uchwalona, podpisana i opublikowana w Dzienniku Ustaw przed 01 lipca 2008r. Wydaje się to jednak bardzo mało prawdopodobne. Można więc z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że plan likwidacji tzw. awansu poziomego sędziów przed 01 lipca 2008r (tj. przed wejściem tej instytucji w życie) właśnie spalił na panewce. Formalnie nic nie stoi na przeszkodzie likwidacji awansu poziomego już po 01 lipca 2008r. W takim wypadku parlament będzie jednak musiał likwidować instytucję już istniejącą (tzn. uchylić przepisy, które weszły w życie). Parlament stałby się wówczas tym, „co daje i odbiera” – a to nie wygląda dobrze w oczach potencjalnych wyborców.

Odpowiedzi: 55 to “Brak kworum”

  1. Torlin Says:

    No i PiS wygrał. Ale pozostawił ślady w Polsce. Jak słuchałem rano cytatów z gazet w telewizyjnej Trójce, była tylko „Rzeczpospolita”, w Opolu Urbański (lekko wygwizdany), CBA, Olszewski, mógłbym tak kontynuować (wróć – Polacy mówią „dalej kontynuować”).

  2. Jacobsky Says:

    Ale pasztet…

  3. Quake Says:

    UWAGA: ledwo co zdążyłem napisać, że „Oczywiście można sobie wyobrazić scenariusz polegający na tym, że Marszałkowie Sejmu i Senatu zmieniają już ustalone terminy posiedzeń – po to aby ustawa została uchwalona, podpisana i opublikowana w Dzienniku Ustaw przed 01 lipca 2008r. Wydaje się to jednak bardzo mało prawdopodobne.”

    Niestety, okazuje się, że nie miałem racji. Otóż dzisiejsza Rzeczpospolita pisze: „Wczoraj w Sejmie zabrakło kworum (dokładnie trzech głosów), by zmiany uchwalić. A ponieważ czas goni (możliwość poziomego awansowania miała obowiązywać od 1 lipca), Sejm w najbliższy wtorek zbierze się na specjalnym posiedzeniu.”

    Ręce opadają. Rząd nie dość, że jest nieudolny (brak kworum podczas obrad Sejmu to żenada), to jeszcze manipuluje terminami posiedzeń w celu uchwalenia jednej ustawy.Coraz bardziej przypomina to uchwalanie nowelizacji ustawy medialnej za czasów PiS.

    @Torlin: ja po prostu nie oglądam publicznej telewizji. Szkoda moich nerwów.

    @Jacobsky: jak widać pasztet, i to coraz większy…

  4. zeen Says:

    Boordell karierę zrobił na Zachodzie, ale przecież to nasz człowiek…

  5. Quake Says:

    zeen, zdaje mi się, że on jest obywatelem świata 😉

  6. zeen Says:

    Fakt, działa na całym świecie 😆

  7. allla Says:

    Cześć Quake,
    „W tygodniu to jesteśmy szarzy jak ten dym”
    A potem
    „Świerzbią nas dłonie i oko płonie”
    Quake, Kult na weekend! „W Polskę idziemy, drodzy Panowie”.

    http://pl.youtube.com/watch?v=bN36IeRzOVc

  8. Quake Says:

    Klasyka, co tu dużo gadać 😀

  9. allla Says:

    Jesteś? Nie balujesz?

  10. Quake Says:

    Zachowuję siły na przyszły tydzień 😆

  11. allla Says:

    Byłam dzisiaj na spotkaniu klasy z mojej podstawówki. Stawiło się 33 % klasy czyli 5 osób – dwóch chłopaków nie rozpoznałam, dziewczyny i owszem, jak najbardziej jeszcze siebie przypominały. Co jest, że mężczyźni tak się zmieniają?! (Szczerze mówiąc oni po prostu wyprzystojnieli!)

  12. allla Says:

    A za tydzień chyba nie będzie imprezowo, tylko poważnie i kulturalnie, nieprawdaż? 😆

  13. Quake Says:

    Faceci się starzeją jak wino, ot co 😉

  14. allla Says:

    Kobiety też wyglądały bardzo dobrze, problemów z rozpoznaniem nie było. Może troszkę stały się większe, z lekka ponadwymiarowe lecz w przyjemny dla oka sposób. W życiu radzą sobie świetnie, jak to kobiety…
    Kobiety też jak wino…

  15. zeen Says:

    Kobiety bardziej, bo to one wszystkiemu winne…

  16. Quake Says:

    zeen. jesteśmy o krok od octu winnego 😉

  17. allla Says:

    zeen, witaj! 😆

  18. allla Says:

    Ku rozwadze…. 😆 😆 😆
    http://crazygirl155.wrzuta.pl/audio/zUnn9bPTFQ/norbi_-_kobiety_sa_gorace

  19. Quake Says:

    Podobno przyszły weekend ma być gorący – tak w TV słyszałem 😉

  20. allla Says:

    Co ty oglądasz, Quake… Telewizja kłamie!

  21. zeen Says:

    Witaj allla,
    straszysz linkami…

  22. allla Says:

    zeen, więcej nie będę! Słowo!

  23. Quake Says:

    allla, ale to nie była telewizja publiczna…

  24. zeen Says:

    Ale publiczną pogodę zapowiadała, hę?

  25. Quake Says:

    zeen, ja jestem prosty człowiek, prywatnej pogody nie posiadam 😉

  26. allla Says:

    zeen, twoja kolej. Zagraj ładnie na dobranoc, pls 😆 Tylko nie strasz!

  27. Quake Says:

    zeen już pewnie w kimono uderzył 🙂

  28. zeen Says:

    Jestem, tylko czasem coś obok robię 🙂
    Narobił mi smaku Quake i stąd Nick Cave:

    http://pl.youtube.com/watch?v=lsOBpDkwBtM

  29. allla Says:

    Quake, to kolejny (już nie taki straszny) link

    i dobrej nocy zyczę, ide poszukac mojego kąta do spania.

  30. allla Says:

    zeen, ty zawsze po kilku podwórkach hasasz? 😆 I tak od wielu, wielu lat?!
    Nie, no nie rozczarowałeś mnie. Fajny ten twój link.
    I już znikam.

  31. Quake Says:

    Allla, ten twój link mi przypomniał, że kiedyś u mnie ostro na tapecie była Erykah Badu

    http://pl.youtube.com/watch?v=4g2hi8VTeGY

    Hehe, dawne dzieje 🙂

  32. zeen Says:

    Twój allla też fajny 🙂
    Chyba rzeczywiście trza pospać 😉
    Dobranoc

  33. Quake Says:

    Dobranoc! Ale ja jeszcze posiedzę 🙂

  34. zeen Says:

    Siedzisz jeszcze?
    😉

  35. zeen Says:

    Quake, daj spokój, połóż się….

  36. Quake Says:

    OK, już jestem zalogowany 😉

  37. Alla Says:

    I nad czym siedzisz? Robota czy blogowanko? Poniżej przesyłam wielofunkcyjny podkład muzyczny.
    zeen to by mnie zczołgał za taki link…

  38. Quake Says:

    Myślę, że obyłoby się bez zczołgania 😉 Chłopaki z Outcast potrafią robić całkiem zabawne teledyski:

    http://www.youtube.com/watch?v=_etnqDB1WHk&feature=related 🙂

  39. zeen Says:

    To zupełnie inna jakość 😉 Nie należę do fanklubu chłopaków, ale piwo bym z nimi wypił 🙂

  40. Quake Says:

    Nic dodać, nic ująć 😉

  41. a cappella Says:

    No i jak ja mam siem tu o tem kworum mondrze wypowiedzieć?!… No jak?!… 😉

  42. Alla Says:

    zeen, ty i piwo?! To się nie kombinuje… Albo ja czytam bez zrozumienia albo to omam przedwieczorny… (Obie opcje akceptuję).

    a capella – nie da się, no nie da…

  43. Torlin Says:

    Nie lubię takiej muzyki, wolę taką
    http://pl.youtube.com/watch?v=qVCgf6_M7i4
    Evergreen

  44. Quake Says:

    Celny strzał Torlinie, z tego co pamiętam to mam wszystkie płyty tej pani 🙂

  45. zeen Says:

    Wolę męża….

  46. Quake Says:

    zeen, Twoje preferencje to Twoja prywatna sprawa 😆

    Moim zdaniem gość za bardzo smęci 🙂

  47. Alla Says:

    Quake, to masz fajną płytotekę! 😆 Ta kobieta jest fantastyczna.

  48. Quake Says:

    No jest to gwiazda przez duże „G” – z wszystkimi tego konsekwencjami. Ale słucha się tego przyjemnie:

    http://www.youtube.com/watch?v=eBvyJyzSGCE 🙂

  49. Alla Says:

    Quake, ja mam pilną robotę na jutrzejszy ranek, a ty takie linki dajesz!

  50. Quake Says:

    A ja właśnie skończyłem pracę na dziś 🙂

    Jeszcze kilka minut i idę spać bo jutro znowu pobudka o porze baaaardzo wczesnej 😦

  51. Alla Says:

    To wrzuć jeszcze coś pięknego, pls… 🙂

  52. Quake Says:

    No już na koniec:

    http://www.youtube.com/watch?v=7VMYlJv3VVk 🙂

    p.s. ta pani na widowni to oczywiście małżonka wokalisty

  53. Alla Says:

    Dobrej nocy, dobrego dnia, tygodnia!:-)

  54. Torlin Says:

    Tak się cieszę, że Wam się również tak podoba.

  55. zeen Says:

    On potrafi ostro i to nieźle, ten kawałek to ładna rzecz, ale niekoniecznie charakterystyczna. A żona jest artystką uznaną i modną, nie w moim typie.
    Dobrych snów Wam życzę 🙂

Skomentuj

